Cílem kurzu je získání základních dovedností a teoretického základu v oblasti práce s textovým editorem, tvorby prezentací, grafikou a v neposlední řadě práce s interaktivní tabulí a příslušným SW, jakožto předpokladu úspěšnějšího zvládnutí požadované úrovně této disciplíny k tvorbu učebních materiálů pro výuku.

Kurz bude určen pro pedagogy všech stupňů a typů škol. Výuka bude orientována na rozvoj kreativních procesů, na práci s digitálními technologiemi a mediální formou komunikace. Propojení teorie a praxe.

KM1/ Didaktické využití IT  (Mgr. Lukáš Círus,)

Cíl předmětu:

Student získá informace nezbytné k tomu, aby ve své školní praxi dokázal účelně využívat informační a komunikační technologie a didaktickou techniku. Především tak, aby získal a vybudoval si potřebné kompetence k výuce vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie, tak jak je definována v rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Samozřejmostí je též využívání ICT jako pomocníka učitele.

Obsah předmětu lze rozčlenit do bloků. Studenti se seznamují se stavbou osobního počítače z pohledu žáka prvního stupně, seznamují se s oblastí Informačních a komunikačních technologií v RVP ZV. Dále pak srovnávají oblast ICT v kurikulárních dokumentech vybraných zemí. Studenti se učí vytvářet webové prezentace, využívají dostupný software pro práci s grafikou, fotografií a videem, tak aby dokázali připravovat pro své žáky plnohodnotné multimediální výukové materiály. Učí se vytvářet vlastní funkční e-kurz pro výuku ICT na základní škole.

Předmět poskytuje studentům základní znalosti a dovednosti potřebné pro využívání informačních a komunikačních technologií při studiu a běžné praxi. Studenti získají základní uživatelské dovednosti pro práci s ICT. Cílem předmětu je důraz na schopnost samostatné aplikace vhodných technik, metod, technických prostředků a programů specifických pro profesionální praxi absolventů. Součástí je seznámení se specifiky tvorby kvalifikační práce..

Témata seminářů:
1. Informace, informační technologie, elektronické informace
2. Hlavní části osobního počítače, paměti počítače, vstupní a výstupní zařízení 3.Základy práce v prostředí operačního systému
4. Souborový systém, správa souborů
5. Internet jako informační a komunikační prostor, e-komunikace 6.WWW, vyhledávání informací a získávání dat
7.Tvorba a editace textového dokumentu v prostředí moderního textového editoru 8.Strukturované dokumenty, citační norma, odkazy
9. Formát a obsah buňky, práce s listem, sešitem
10. Podmíněné formátování, základní typy grafů (výsečový, sloupcový/skládaný, spojnicový, bodový XY) 11.Vkládání funkcí, vnořování funkcí, rychlé funkce
12.Logické funkce KDYŽ, COUNTIF; ZAOKROUHLIT