Obsah
1.
Etopedie a její místo v soustavě pedagogických a dalších vědních disciplín
2. Etopedie jako speciálně pedagogická disciplína, předmět a cíl oboru
3. Vztah etopedie k ostatním vědním disciplínám
4. Členění poruch chování a jejich klasifikace
5. Biologické, psychické a sociální faktory zvyšující pravděpodobnost poruch
chování a sociálního znevýhodnění
6. Přístupy k péči o mravně narušené (z historického hlediska)
7. Vývoj péče o obtížně vychovatelné v zahraničí. (tradiční systémy, rodinné
systémy, systémy s vnitřní sociální strukturou).
8.
Historie péče o obtížně vychovatelné v našich zemích
9. Korekce chování a korektivní proces
10. Znaky a jednotlivé etapy korektivního procesu
11. Prostředky a formy etopedické péče
12. Metody etopedické práce a jejich účinnost
13. Školská a neškolská zařízení zajišťující etopedickou péči
14. Klasifikace a popis jednotlivých typů zařízení
15. Vývojové poruchy v dětském věku a dospívání
- Teacher: Jan Tirpák